C-Cinema --

E-commerce platform

Een familiebedrijf met 3 vestigingen, waarbij een sterk online fundament belangrijker is dan ooit.

1.4 Mil

Gebruikers
per jaar

360ยบ

Doorvertaling van het merk

600K

Bereik via social media

Beleving en gebruiksgemak staan centraal

Elk bioscoopbezoek moet een feestje zijn. Kortom, de persoonlijke beleving moet ook op de website op-en-top zijn. Vanuit het merk C-Cinema hebben we een beeldtaal en stijl ontwikkeld die het persoonlijke gevoel terug laat komen op de website. Want door persoonlijke interactie op de website blijven bezoekers langer geboeid en keren ze eerder terug. Essentieel dus!

Daarnaast hebben we op basis van data-analyse gezien dat meer dan 82,5% van de gebruikers filmtickets boeken via de mobiele telefoon. Op basis van deze data is het essentieel om in het webdesign โ€˜mobile firstโ€™ te gaan denken.

Een custom en persoonlijk B2C platform

In 95% van alle gevallen vindt de verkoop online plaats. Daarom was het belangrijk om voor C-Cinema – met jaarlijks 1.4 miljoen website bezoekers – een sterk online fundament neer te zetten. En dat vraagt om een maatwerk totaaloplossing.

Om de betrouwbaarheid en snelheid van het e-commerce platform te kunnen garanderen is er een maatwerk content managementsysteem ontwikkeld die alleen voorziet in de functionaliteiten die C-Cinema gebruikt. Hierin is niet alleen rekening gehouden met het beheren van content, maar is het tevens mogelijk om de schermen in de bioscoop (TMS) te voorzien van draaitijden per zaal.

(Headless) Webshops met diverse API koppelingen

Voor conversie optimalisatie is het niet alleen het uitwerken van een juiste paginastructuur. Ook het onzichtbare, maar functionele deel van de website moet goed zijn.

Om voorbereid te zijn op de toekomst is het nieuwe e-commerce platform van C-Cinema ontwikkeld in twee losse lagen, de front- en back-end is volledig van elkaar gescheiden. Alle data wordt beschikbaar gesteld via een eigen ontwikkelde API. Wanneer er in de toekomst een mobiele app ontwikkeld zal worden, dan is hier al rekening mee gehouden en kan deze communiceren met de API.

Klaar voor een digitaal avontuur?

Wij denken graag met je mee!

Start intake

Meer cases

Bekijk meer werk

Jouw merk toevoegen
aan onze succesverhalen?

Sta jij binnenkort ook in dit mooie lijstje met namen? Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal en ambities. Laten we samen het maximale uit jouw merk halen.

Scroll naar boven