Roosendaal Citymarketing --

Samen de stad op de kaart zetten

Het versterken van het imago van Roosendaal als stad om in te wonen, werken, studeren en recreëren. Het merk Roosendaal en het verhaal van deze stad nog beter te (laten) vertellen en in beeld te brengen.

+10K

Weergaven van merkfilm in 1 maand

16,7%

Conversiepercentage zomercampagne

2,5

Min. sessieduur dankzij gebruik van video

Roosendaal maakt het bereikbaar

Roosendaal is een stad met een dorps karakter. Een stad die altijd in ontwikkeling is, en waar je de kans krijgt om te groeien. Een stad voor iedereen. In Roosendaal en omliggende dorpen in de gemeente is altijd wat te beleven.

Om dit te laten zien hebben wij in opdracht van Roosendaal Citymarketing verschillende campagnes ontwikkeld, om de stad en de gemeente te herpositioneren.

“Met een slimme campagnestrategie kunnen we ambitieuze doelen voor onze stad bereiken!”

Roosendaal is een ondernemende stad in het hart van West-Brabant, praktisch en op korte afstand gelegen tussen wereldsteden als Rotterdam en Antwerpen.

De stad en omliggende dorpen bieden voor bewoners, bezoekers, bedrijven en opkomend talent dé plek om starten of om door te groeien. En dat laten we zien in 4 verschillende films. Door middel van een overkoepelende campagnestrategie volgens het HERO – HUB – HYGIENE principe, zorgen we ervoor dat iedere doelgroep gericht wordt aangesproken in iedere fase van de campagne.

Zwoele zomerdagen in Roosendaal

In de zomer staat Roosendaal in bloei, en dat laten we graag aan iedereen zien. Om te laten zien wat er allemaal te beleven is in de stad en de omliggende dorpen hebben we campagne ingericht, gefocust op 3 verschillende thema’s: lokaal genieten, ontdek de natuur en op avontuur.

De campagne is zowel offline als online te zien geweest, dankzij de ontwikkeling van verschillende posters en een unieke website, waar alle activiteiten op samen komen. En dat heeft tot een mooi resultaat geleid. In een looptijd van 2 maanden heeft de campagne website meer dan 10.000 unieke bezoekers en een doelconversieratio van 16,7% gehaald.

Slim campagne voeren start met een sterk fundament

En dat fundament leggen we aan de hand van een eigen ontwikkeld campagnemodel. Dit campagnemodel geeft inzicht in de 4 verschillende fasen van een campagne. Met dit model brengen we precies in kaart welke thema’s in welke fase centraal staan.

Wanneer het fundament gelegd was zijn we aan de slag gegaan met een digitale strategie. Hierin brengen we de buyer persona’s in kaart, met elk hun eigen customer journey. Dankzij een heldere digitale strategie, sluiten online campagnes altijd naadloos aan op de doelgroep.

Een hartverwarmende campagne

In Roosendaal zoeken we verbinding, gezelligheid en sfeer. Het einde van het jaar is en blijft een moment voor positieve verbinding en saamhorigheid. Met dit in het achterhoofd hebben we een hartverwarmende offline campagne neergezet, die door heel de stad te zien is geweest.

Meer cases

Bekijk meer werk

Jouw merk toevoegen
aan onze succesverhalen?

Sta jij binnenkort ook in dit mooie lijstje namen? Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal en ambities. Laten we samen het maximale uit jouw merk halen.

Scroll naar boven