Positionering en campagnes

voor Het Leerhuis

Het Leerhuis Informatiehuishouding is een onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap. Bij Het Leerhuis vind je een uitgebreid aanbod van opleidingen – en ontwikkelingsactiviteiten, bedoeld voor iedere informatieprofessional. Wij zijn als communicatiepartner benaderd om te helpen met de positionering en campagnes.

46%

Volgt minimaal 2 opleidingen per jaar

1.101

Aanmeldingen in 6 maanden

50

NPS

Informatieprofessionals van Nederland inspireren en activeren!

Via een herpositionering en verschillende multi-channel campagnes waarbij het aanbod van Het Leerhuis Informatiehuishouding centraal staat. Dat is de kern van deze mooie samenwerking. Het Leerhuis is een onderdeel van het Ministerie en het Rijksprogramma voor Duurzaam Digitale Informatiehuishouding. De wereld van informatiehuishouding veranderd snel, via het aanbod van cursussen en opleidingen blijven alle informatieprofessionals up-to-date en wordt de kwaliteit van dienstverlening steeds beter.

In samenwerking met het enthousiaste projectteam van Het Leerhuis hebben we na verschillende sessies een nieuwe positionering en communicatieboodschap ontwikkeld. Vanuit dit vertrekpunt gaan we gefaseerd verschillende campagnes uitrollen via diverse interne – en externe kanalen, zowel online als offline. Zo bouwen we stap voor stap aan het gewenste resultaat: meer deelnemers en ambassadeurs voor het vak.

Vanuit een stevig fundament structureel activeren.

In de eerste fase hebben we een stevig fundament ontwikkeld vanuit de nieuwe positionering en boodschap. Deze is 360 graden door vertaald naar diverse kanalen zoals het online (platform, socials, ads en digital mailings), maar ook offline kanalen (brochures, welkomstpakketten, advertenties, vakbladen en flyers). Een consistente, activerende boodschap op alle kanalen was het doel.

Vanuit dit fundament zijn we gefaseerd verschillende multi-channel campagnes aan het ontwikkelen en distribueren. Elke fase met zijn eigen doelstellingen en KPI’s, uiteraard volledig door te meten om vanuit de data te sturen op betere resultaten. Deze campagnes blijven we structureel uitrollen en optimaliseren. Alles met als doel steeds meer doelgroepen te activeren voor het aanbod van Het Leerhuis en ambassadeurs voor het vakgebied te creëren. Professioneel groeien? Laat je inspireren door Het Leerhuis!

Een leuke uitdaging: de versnipperde doelgroepen

De doelgroepen voor Het Leerhuis zijn zeer divers en versnipperd over heel Nederland bij verschillende rijksinstellingen, uitvoeringsorganisaties en departementen. Van de informatieprofessionals zelf tot aan de leidinggevenden, maar ook andere rijks medewerkers en P&O-ers staan centraal in de campagnes. Allemaal met eigen motivaties, fysieke locaties, weerstanden en omstandigheden.

Dat brengt voor de targetting, kanalen en timings in de campagnes leuke uitdagingen met zich mee. In je campagnes en kanalen wil je precies voor de juiste doelgroep zichtbaar zijn, met de juiste boodschap op het juiste moment. Die extra uitdaging, daar weten onze marketeers wel raad mee!

Ook succesvol campagne voeren?

Wij helpen je graag!

Start intake

Meer cases

Bekijk meer werk

Jouw merk toevoegen
aan onze succesverhalen?

Sta jij binnenkort ook in dit mooie lijstje met namen? Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal en ambities. Laten we samen het maximale uit jouw merk halen.

Scroll naar boven