From A to ZUMI® --

Merkstrategie en rebrand

Het merk ZUMI levert A-kwaliteit lifegoods tegen zo goedkoop mogelijke prijzen.

A+

Premium life goods van kwaliteit

A-kwaliteit producten tegen B-prijzen

&

Aanbod van tandenborstels tot trampolines en rollators

Premium life goods van kwaliteit voor B-prijzen

Hoogwaardige kwaliteit producten tegen een zeer betaalbare prijs. Dat is waar je bij ZUMI voor terecht kan en waar ZUMI voor staat. Met een groot productaanbod variërend van consumentenelektronica, hulpmiddelen voor ouderen tot aan fitnessartikelen was er de behoefte om ZUMI weg te zetten als een sterk, toekomstbestendig merk.

Wij mochten aan de slag om dit te realiseren. Waar wij begonnen met de merkstrategie om een goed beeld te vormen van het merk, hebben wij daarna doorgepakt met de rebranding van dit premium merk.

Rebranding from A to ZUMI®

De uitdaging was om ZUMI te veranderen in een merk wat A-kwaliteit uitstraalt. Een rebranding naar een premium label, maar met behoud van de propositie: A-kwaliteit producten tegen zo goedkoop mogelijke prijzen.

Hiervoor hebben wij een nieuwe huisstijl ontwikkeld met een premium brand logo, slogan, typografie, kleurenpalet en hebben wij deze gevisualiseerd met fotografie en de conceptuele doorvertaling.

Merkconsistentie in het brandbook en de showroom

Als resultaat hebben wij deze onderdelen van de rebranding verwerkt in het ZUMI brandbook waar ook de kernwaarden en brandstory in terugkomen. In deze stijlbijbel staan de merkrichtlijnen voor ZUMI wat een consistent totaalplaatje biedt van de rebranding.

Om de nieuwe rebranding écht tot leven te laten komen zijn er 5 ontwerpen gemaakt voor de ZUMI showroom. Zo zijn er ontwerpen gemaakt met een product-centered en human-centered benadering, wat de ZUMI producten op een unieke manier presenteert om een premium merkervaring te bieden.

 

 

Ook toe aan nieuwe branding?

Het team van Every Day denkt graag met je mee!

Start intake

Meer cases

Bekijk meer werk

Jouw merk toevoegen
aan onze succesverhalen?

Sta jij binnenkort ook in dit mooie lijstje met namen? Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal en ambities. Laten we samen het maximale uit jouw merk halen.

Scroll naar boven