Personeelswerving

Personeel werven door een slimme campagne

De arbeidsmarkt staat zwaar onder druk. Het wordt steeds moeilijker om de juiste kwaliteit te vinden. Daarnaast krimpt het aanbod continu. Geen gemakkelijke positie dus voor organisaties die voortdurend op zoek zijn naar goed, nieuw personeel. Samen met onze opdrachtgevers hebben wij al veel succesvolle merken bij campagnes ontwikkeld. Hoe we dit doen, lees je hieronder.

Meer dan alleen Personeelswerving

Wat maakt jouw merk sterk?

Spar met één van onze experts en stap vol inspiratie de deur uit.

Neem contact op

Veel meer dan een
interessante vacature

Een potentiële kandidaat wil veel meer zien dan een interessante vacature. Het aanbod voor kandidaten is zeer divers, dus de kans dat er ergens anders een vergelijkbaar of beter aanbod klaarligt, is groot.

Daarom ontwikkelen we een campagne waarbij we ons niet alleen richten op de openstaande vacatures, maar vooral op het overbrengen van jouw merkverhaal. Wie ben jij als opdrachtgever? In wat voor soort team komt nieuw talent terecht? Hoe is de sfeer? En wat zijn de doorgroeikansen?

Op een presenteerblaadje

Een veel gemaakte fout is de aanname dat potentieel geïnteresseerde kandidaten moeite doen om de hele website van voor tot achter uit te pluizen. Zo werkt het niet meer. Is het voor mij als kandidaat niet direct duidelijk? Dan ga ik wel naar een andere potentiële werkgever. We komen nog vaak websites tegen waar de vacatures alleen in de footer te zien zijn. Of waarbij de ‘werken bij’ pagina’s bestaan uit lange lappen tekst. Een belangrijk onderdeel van de ‘werken bij’ campagne is dus dat we alles op een presenteerblaadje serveren aan de kandidaat.

De werkwijze van Every Day voor campagnes

Every Day heeft een unieke werkwijze ontwikkeld voor campagnes. Van een goed fundament, naar gerichte activaties rondom de belangrijkste focusthema’s. Dat is in een notendop hoe we te werk gaan. Na het fundament beginnen we met de strategie. Daarna ontwikkelen we een creatief concept, de middelenmix en bewustwording bij de community. Vanuit dat fundament gaan we aan de slag met specifieke focusthema’s: wat heeft prioriteit? Rondom de focusthema’s ontwikkelen we gerichte activaties om het gewenste doelgedrag te realiseren. Dit is een continu proces van analyseren, evalueren en optimaliseren om zo de doelstellingen te bereiken.

 

Merkpositionering als vertrekpunt en einddoel

Slim campagne voeren met de focus op resultaat

Bij Every Day geloven we in slim campagne voeren. Niet schieten met hagel, maar schieten met scherp. Er zijn veel factoren van invloed op het succes van een campagne. Timing, boodschap, strategie, kanalen, doelgroep, budget en niet te vergeten het creatieve concept. Door inzet van data, innovatieve tools en de juiste kanalen analyseren we continu de resultaten van de campagne. Vanuit die resultaten optimaliseren we de kanalen en passen we aan waar nodig. Slim en flexibel zijn. Dat is de sleutel tot succes.

Begin met jouw campagne!

Even sparren samen?

Goed plan. Het zou zo maar je leven kunnen veranderen. Laat hier je gegevens achter en we bellen je zo snel mogelijk.

Wat te drinken?

Direct appen, bellen of mailen?

Onze Business Director Wouter Koen beantwoordt graag je vragen.

Wouter Koen

Business Director

+31 (0)85 021 11 21 hello@every-day.nl

Bekijk hier onze succesverhalen!

Selecteer de services in jouw branche en we laten je graag relevant werk zien.

Succesverhalen

Bekijk meer werk

Snel nieuw personeel werven?

In de intake vertellen we je alle ins en outs van onze aanpak. Iedereen is welkom. Stap eens binnen. Het kan zo maar je leven veranderen.

Scroll naar boven